اسپلیت‌ها در ماه‌های گرم تابستان، خانه ما را خنک می‌کنند اما دستگاه‌های امروز فقط یک خنک‌کننده نیستند بلکه با سیستم‌های پیشرفته فنی و اقتصادی خود، در حال تغییر در سبک زندگی هستند.

کولرهای اینورتر inverter

اینورتر به معنی معکوس کننده و یک کیت الکترونیکی است که سر راه کمپرسور قرار می‌گیرد و باعث می‌شود به صورت دور متغیر کار کند. کولرهای گازی مجهز به این سیستم که به آن‌ها کولر گازی کم‌مصرف هم می‌گویند در واقع همان کولر گازی معمولی هستند اما با یک سیستم الکتریکی متفاوت. کمپرسور این کولر، طوری طراحی شده که کاملا خاموش نمی‌شود و حتی زمانی که به دمای دلخواه شما برسد با دور بسیار کم، با حداقل مصرف برق و اتلاف گرما، کار می‌کند.

در کولرهای معمولی، گاز سرد پیوسته در حال گردش داخل مدار کولر گازی بوده و زمانی که دمای محیط با دمای تنظیم شده روی کولر برابر شود، خاموش می‌شود. اگر هوا گرم‌تر شود، کولر دوباره روشن شده و این فرآیند تکرار می‌شود. تکرار این چرخه استارت، برق زیادی مصرف می‌کند. هم چنین گاز مصرفی در کولرهای گازی اینورتر، سازگار با محیط زیست بوده و توانایی سرمایش و در نتیجه راندمان دستگاه را نسبت به نمونه‌های قدیمی تا ۶۰ درصد بالاتر می‌برد. کولرهای گازی اینورتر با گاز R۴۱۰A کار می‌کنند، بنابراین هنگام خرید برای اینکه دچار اشتباه نشوید به این مولفه روی برچسب آن‌ها دقت کنید و حتی می‌توانید در قسمت مشخصات محصول در زنبیل این موضوع را بررسی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *