باد گرم زدن کولر گازی

باد گرم زدن کولر گازی یکی دیگر از مشکلات کولرگازی است که اکثریت مشتریان در تابستان با آن مواجه هستند، اما دلیل باد گرم زدن این دستگاه چیست؟ کدام بخش از کولر گازی دچار مشکل شده است؟
در این گفتار قصد داریم تا به این سوالات و سایر سوالات دیگر در مورد علت‌های باد گرم زدن کولر گازی بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

علت‌های اصلی باد گرم زدن کولر گازی

باد گرم زدن کولر گازی به دلیل موارد زیر است:

  1. سرویس نکردن پنل خارجی
  2. صدمه دیدن برد کولر گازی
  3. سوختن خازن دستگاه
  4. خراب شدن کمپرسور کولر گازی
  5. سوخته شدن فن یا موتور فن
  6. تنظیم نبودن درست ریموت
  7. خرابی ترموستات
  8. مسدود شدن سوراخ‌های فیلتر پنل داخلی
  9. مخفی کردن پنل خارجی کولر گازی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. سرویس نکردن پنل خارجی

یکی از موثرترین اقدامات که نباید نسبت به آن بی‌توجه باشید سرویس به موقع و منظم کولر گازی توسط شرکت‌های معتبر سرویس کولر گازی اصفهان است. با استفاده از سرویس کولر گازی می‌توانید به بسیاری از مشکلات دستگاه پی ببرید. یکی از مهم‌ترین علت‌های زدن باد گرم عدم سرویس مرتب است.

کولر گازی 

۲. صدمه دیدن برد کولر گازی

در کولر گازی قطعه‌ای که وظیفه دستور فرمان به سایر بخش‌های دیگر را انجام می‌دهد، برد است که در صورت صدمه دیدن یا خراب شدن نمی‌تواند فرمان درستی به سایر بخش‌های دیگر صادر کند. از دلایل خنک نکردن کولر گازی نتیجه صحیح کار نکردن قطعات کولر گازی است. زمانی که برد کولر گازی فرمان صحیحی به ترموستات ندهد، دمای صحیح نیز تشخیص داده نمی‌شود و کولر گازی باد گرم تولید می‌کند برای رفع این قبیل از مشکلات خوب است که به یک تعمیرکار معتبر در سطح شهر مراجعه کنید.

۳. سوختن خازن دستگاه

در برخی از مواقع، تولید باد گرم کولر گازی موجب سوخته شدن خازن می‌شود از همین رو اگر موارد مطرح شده به علت گرم شدن باد کولر گازی نباشد، علت از خازن است در این صورت باید حتما دستگاه را به یک تعمیرکار نشان دهید.

۴. خراب شدن کمپرسور کولر گازی

بخش حساس و قلب کولر گازی، کمپرسور است. این قطعه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. از همین رو در صورت خراب شدن کمپرسور موجب گرم شدن باد کولر گازی می‌شود. در صورتی که احساس می‌کنید که باد کولر گازی شما بیش از حد معمول گرم است باید دستگاه را هر چه سریع‌تر خاموش کنید؛ زیرا اگر مشکل از کمپرسور باشد می‌تواند آسیب‌های جدی و صدمات بیشتری را به کولر گازی شما وارد کند. سپس بعد از خاموش کردن دستگاه فورا اقدام به تعمیر کولر گازی نمایید.

۵. سوخته شدن فن یا موتور فن

یکی دیگر از عواملی که منجر به گرم شدن باد کولر گازی می‌شود، سوختن فن یا موتور فن است. مشکلات فن کولر گازی باید گرفته شود و برای تعمیر مشکلات از شرکت‌های تعمیر کولر گازی در اصفهان درخواست کمک کرد. با توجه به اینکه فن با چرخش پره‌ها از طریق موتور فن، هوای خنک تولید می‌کند، بر همین اساس این قطعه و یا سوختن موتور فن باعث از کار افتادن کولر گازی می‌گردد. با این شرایط کولر گازی هیچ بادی تولید نمی‌کند. زمانی که علت باد گرم زدن دستگاه این مسئله باشد بایستی هر چه سریع‌تر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکل بررسی شود.

کولر گازی 

۶. تنظیم نبودن درست ریموت

با در اختیار داشتن ریموت می‌توان به راحتی درجه کولر گازی را تنظیم کرد. در صورتی که به اشتباه تنظیمات نادرست را انجام دهید سبب به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود؛ مثلا ممکن است که شما کولر را بر روی حالت گرم تنظیم کرده باشید از همین رو خوب است که تنظیمات دما را چک کنید. در این شرایط ریست کردن کولر گازی مشکل را حل می‌کند.

۷. خرابی ترموستات

تنظیم دمای کولر گازی توسط ترموستات انجام می‌شود. زمانی که از طریق ریموت دما کاهش یا افزایش می‌یابد. ترموستات فرمان می‌دهد تا تطبیق دما صورت گیرد. چنانچه که ترموستات خراب شود تنظیم دما نیز دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین منجر به تولید باد گرم می‌شود. برای برطرف نمودن این دست از مشکلات لازم است که تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهید. سپس از یک تعمیرکار مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

۸. مسدود شدن سوراخ‌های فیلتر پنل داخلی

با تجمع گرد و خاک و اشیای خارجی موجب گرم شدن باد کولر گازی می‌گردد. بی‌شک با مسدود شدن سوراخ‌های فیلتر، هوا به خوبی وارد کولر گازی نمی‌شود. در نهایت منجر به کاهش هوای ورودی، هوای خروجی نیز افت پیدا می‌کند و رفته‌رفته باد کولر گازی گرم می‌شود.

این مسدود شدن موجب برفک زدن کویل‌های خنک‌کننده نیز می‌گردد و انسداد را دو برابر می‌کند. برای از بین بردن این مشکل لازم است که فیلترهای دستگاه را خوب بشویید و با تمیز نمودن فیلتر هوا انسداد کاملا برطرف خواهد شد و فرایند خنک‌سازی کولر گازی نیز به طور صحیح انجام خواهد گرفت.

۹. مخفی کردن پنل خارجی کولر گازی

برخی از افراد با آغاز شدن فصل سرما، کندانسور یا پنل خارجی را کاملا پوشش می‌دهند تا دچار یخ‌زدگی نشود و از آسیب‌ها و صدمات احتمالی ناشی از برف و باران جلوگیری شود. از همین رو باید مراقب باشید که با گرم شدن هوا حتما پوشش را بردارید؛ زیرا در غیر اینصورت موجب می‌گردد کمپرسور در خارج نمودن گرمای تولید شده عاجز شود از همین رو کمپرسور دچار اورلود خواهد شد در نتیجه منجر به ایجاد باد گرم می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *