دلایل کاهش باد کولر گازی

دلایل کاهش باد کولر گازی مختلف است و یکی از مشکلاتی است که در هنگام کم شدن پرتاب باد کولر گازی در حالت گرمایش و سرمایش اتفاق می‌افتد. تفاوتی نمی‌کند که شما از کدام مزیت کولر گاز استفاده می‌کنید. یکی از مشکلات عمده کم شدن پرتاب باد کولر گازی است که اغلب مشتریان از آن شکایت دارند. روبرو شدن با این معضل باعث شما برای تنظیم کردن دمای محیط به دمای دلخواه خود، درجه کولر گازی را مدام افزایش یا کاهش دهید.

به عنوان مثال اگر در یکی از روزهای گرم تابستان با این مشکل مواجه شدید احتمالا برای خنک نگه‌ داشتن محیط درجه کولر گازی را روی درجه بالا تنظیم می‌کنید. در این شرایط فشار بیش از حد به کولر گازی شما وارد می‌شود از همین رو خوب است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با دلایل کم شدن پرتاب باد آشنا شوید تا بتوانید مشکل را سریع برطرف کنید.

مهم‌ترین دلایل کاهش باد کولر گازی

زمانی که کولر گازی شما کم باد می‌زند ۳ علت اصلی وجود دارد که عبارتند از:

  1. کثیف بودن فیلتر هوا
  2. یخ زدن کویل‌های اپراتور
  3. مشکل در بلور دستگاه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کثیف شدن فیلتر هوا

۱. کثیف شدن فیلتر هوا

یکی از مشکلاتی که ممکن است ندانید که کولر گازی هر میزان هوایی را می‌تواند وارد دستگاه شما کند و به همان میزان نیز هوای خنک تولید نماید. بر همین اساس هنگامی که فیلتر هوا کثیف باشد هوا به داخل کشیده نمی‌شود. با کم شدن حجم هوای ورودی باعث کاهش حجم هوای خروجی نیز می‌گردد.
نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که این فرایند به دلیل اورلود کمپرسور می‌شود از همین رو شما ناگزیر هستید که هزینه بیشتری را برای تعمیر کولر گازی خود پرداخت نمایید.

برای کاهش هزینه‌های خود لازم است که هر یک ماه یکبار کولر گازی خود را به صورت مرتب تمیز کنید این کار موجب می‌شد تا جریان هوا در کولر گازی به خوبی عمل کند و مشکلات ناشی از کم شدن پرتاب باد دستگاه نیز برطرف شود. همچنین از خدمات سرویس کولر گازی اصفهان به صورت منظم غافل نشوید.

۲. یخ زدن کویل‌های اواپراتور

مکانی که برای کویل‌های خنک‌کننده در کولر گازی؛ در نظر گرفته شده است داخل ساختمان و در یونیت داخلی است. چنانچه که کویل‌های اوپراتور کولر گازی دچار یخ‌زدگی شود باعث مسدود شدن خروجی هوا می‌شوند. این مسئله منجر به کاهش پرتاب باد کولر گازی می‌شود. عوامل مختلفی موجب یخ زدن کویل‌های خنک‌کننده می‌شود. کثیف بودن فیلترهای هوا و بروز انسداد در کویل‌های اپراتور باعث کاهش میزان کولر گازی از مهم‌ترین دلیل یخ زدن کویل‌های اواپراتور در کولر گازی است.

یخ زدن کویل‌های اواپراتوربرای از بین بردن این دست از مشکلات نخست باید کویل‌های اپراتور را مورد بررسی قرار دهید. چنانچه که متوجه تجمع یخ در این بخش شدید بایستی ترموستات فن کولر را از حالت اتوماتیک خارج کنید و آن را در حالت روشن قرار دهید. با این اقدام می‌توانید از یخ‌های ایجاد شده است را ذوب کنید.

پس از انجام فرایند فوق بایستی فیلتر هوا را تمیز کنید. کویل‌ها و فیلترها می‌توانند توسط فرچه یا برس به خوبی تمیز شوند. توجه داشته باشید که این بخش بسیار مهم است و باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام دهید.
چنانچه که هنوز مشکل بر قوت خود باقی‌مانده بود می‌بایستی از یک تعمیرکار مجرب و متخصص کمک بگیرید. تعمیرکار با تجربه و تخصصی که دارد نخست میزان گاز در کولر گازی را اندازه‌گیری می‌کند سپس در صورت امکان اقدام به شارژ کردن گاز دستگاه می‌کند. ممکن است کولر گازی شما نشتی داشته باشد که در این صورت می‌بایستی محل نشتی را پیدا کنید و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

۳. رفع مشکلات در بلوورهای کولر گازی

بلوور به قطعه‌ای گفته می‌شود که در داخل یونیت داخلی قرار داد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل کاهش باد کولر گازی مربوط به مشکلاتی است که در این بخش وجود دارد که در نتیجه منجر به کاهش پرتاب باد کولر گازی می‌شود:

  • در صورتی که حجم بالایی از آلودگی در سطح پره‌های بلوور باشد.
  • معیوب بودن موتور بلوور

روش‌های تعمیر کولر گازی ال جی

برای از بین بردن این دست از مشکلات کولر گازی ال جی لازم است که اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. در ابتدای امر کولر گازی را خاموش کنید. سپس موتور بلوور را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان پیدا کنید که دستگاه شما سالم است.

۲. در صورتی که هنگام بررسی متوجه وجود مقادیر بسیاری از آلودگی‌ها در این بخش شدید، با کمک گرفتن از یک مسواک این بخش‌ها را تمیز کنید. لازم به ذکر است که در حین انجام کار باید مراقب باشید؛ زیرا پره‌ها بسیار تیز هستند و ممکن است که به شما آسیب برسانند.

۳. روشن کردن کولر گازی در صورتی که باد کولر گازی شما کم باشد نیاز است که حتما از خدمات تعمیرات کولر گازی اصفهان استفاده کنید تا موتور بلوور دستگاه را به طور کامل بررسی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *