ریست کردن کولر گازی

یکی از ویژگی‌های کولر گازی ریست کردن است. دکمه ریست کردن کولر گازی وظیفه ری استارت کردن کولر را بر عهده‌ دارد. زمانی که مشکلی برای کولر گازی به وجود می‌آید و کولر عملکرد صحیحی ندارد از این گزینه می‌توان به عنوان ریست کردن دستگاه استفاده کرد، اگر مشکل دستگاه برطرف نشد بهتر است از نمایندگی‌های تعمیرات کولر گازی اصفهان کمک بگیرید. این آپشن بر روی ریموت‌های کولرهای گازی تعبیه شده است. در برخی از کولرهای گازی روی خود دستگاه این دکمه طراحی شده است.

نحوه ریست کردن کولر گازی

به صورت کلی ریست کردن کولر گازی فرایندی است که نیاز به تخصص ندارد. صرفاً لازم است که شما یک سری دستورالعمل‌هایی را اجرا کنید تا دستگاه ریست شود. البته باید توجه داشته باشید که در هنگام ریست کردن باید نکاتی را مورد لحاظ کنید تا با مشکل روبرو نشوید. چنانچه که کولر گازی دچار تغییراتی شده باشد شما نمی‌توانید آن را رفع کنید و نیاز‌ دارید که حتما دستگاه را ریست کنید این عمل موجب می‌شود تا دستگاه به تنظیمات اولیه برگردد.

کولر گازی

مراحل ریست کردن کولر گازی

مراحل ریست کردن کولر گازی به شرح زیر است:

نخست برق کولر گازی باید قطع شود این کار موجب جلوگیری از ورود جریان برق به کولر گازی می‌شود. بعد از قطع کردن برق کولر گازی می‌توان از ورود جریان برق به دستگاه جلوگیری کنید.

باتری ریموت کولر گازی را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه خارج کنید. سپس مجدداً آن را به برق بزنید در این مدت کولر گازی به صورت کامل ریست شده است.
با انجام دادن تمامی‌ مراحل مطرح شده کولر گازی از حالت قفل شدن خارج می‌شود؛ اما در صورتی که همچنان مشکل وجود داشت خوب است که با یک تعمیرکار متخصص در تماس باشید تا مشکل را به کلی برطرف نماید.

مناسب‌‌ترین زمان برای ریست کردن کولر گازی

در برخی از مواقع کولرهای گازی با مشکل برخورد می‌کنند که نمی‌توانید آن را قفل کنید.
به عنوان مثال هر کار می‌کنید خاموش نمی‌شوند، دما بالا یا پایین نمی‌شوند. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کولر گازی را ریست کنید با ریست کردن کولر گازی موجب می‌شود که کلیه اطلاعات حافظه شما مجدداً برگردد و دستگاه نیز از حالت هنگی خارج شود.
از سوی دیگر شما نیاز دارید که کولر را دوباره تنظیم یا ریست کنید. در کولرهای گازی بخشی به نام قطع کننده مدار وجود دارد که این بخش مسئول محافظت از سیستم به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی یا انفجار در زمان بروز حوادث یا قطع برق است.

این قطعه بسیار حساس و حیاتی است. چنانچه که ترموستات ناقص عمل کند باعث می‌شود که دستگاه به خوبی فرایند خنک‌کنندگی را انجام ندهد، ریست کردن از ضروری‌‌ترین و مهم‌‌ترین اقداماتی است که برای از بین بردن این مشکل در نظر گرفته شده است که توسط این دکمه می‌توانید بسیاری از مشکلات کولر گازی را به راحتی بدون نیاز به تعمیرکار برطرف کنید.
اما اگر مشکل برطرف نشد باید به فکر استفاده از خدمات شرکت‌‌های تعمیرات کولر گازی اصفهان بیافتید.
البته جالب توجه است که بدانید که ریست کردن کولرهای گازی در برندهای مختلف مانند ال جی، سامسونگ و جنرال، گری و غیره روش‌های شبیه به هم دارد.

مزیت های استفاده از کولر گازی

روش‌های ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی

در صورتی که کنترل کولر گازی هنگ کرد و یا در چگونگی تنظیمات و عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شدید، یکی از روش‌های موجود برای برطرف کردن این مشکل، ریست کنترل کولر گازی است.

روش اول

در این روش شما به صورت دستی کنترل را ریست می‌کنید. باطری‌های ریموت را در می‌آورید و بعد از ۳ الی ۵ دقیقه مجدداً آن‌ها را داخل ریموت قرار می‌دهید، سپس به با آن کار کنید.

روش دوم

کلیه برندها و مدل‌های کولرهای گازی دکمه ریست تعبیه شده است؛ که از طریق راهنمای دکمه‌های کنترل کولر گازی چند نمونه ریموت کنترل از برندهای مختلف را مشاهده کنید. دکمه ریست کولر گازی ال جی، جنرال و سامسونگ بر روی ریموت‌های آن‌ها با دایره مشخص شده است. دکمه ریست کنترل به دو شکل دکمه‌ای و حفره‌ای بر روی کنترل وجود دارد. در مدل دکمه‌دار آن برای ریست ریموت بایستی دکمه حدوداً ۳ ثانیه نگه داشته شود.

اما در مدل حفره‌ای یک سوراخ کوچک مانند دکمه ریست کردن کنترل کولر گازی طراحی شده است که برای ریست کردن ریموت لازم است یک سوزن یا وسیله‌ای مشابه به آن را داخل سوراخ کنید. سپس آن را به آرامی فشار دهید با این کار شما ریست برد ریموت کنترل کولر را انجام داده‌اید و کنترل باید ریست شود البته تنظیمات آن بستگی به شرایط اولیه کارخانه‌ای که تولید شده است دارد. در پاره‌ای از کولرهای گازی با اجرای ریست کردن کنترل کولر شما خود کولر گازی را نیز دوباره راه‌اندازی می‌کنید.

نتیجه‌گیری

اگر قصد سرویس و یا تعمیر کردن کولر گازی خود را‌ دارید بهتر است که به وبسایت تابش تجهیز مراجعه کنید و تعمیرکاران متخصص را به محل خود و در زمان مورد نظر دعوت کنید تا در اسرع وقت دستگاه شما را تعمیر کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *