فیوز کولر گازی

گاهی اوقات برخی از مشکلاتی که برای کولر گازی به وجود می‌آید مربوط به قطعات کولر گازی می‌باشد که در آن به کار رفته است. البته امکان سهل انگاری در رابطه با تعمیر کولر گازی در اصفهان نیز منجر به این موضوع خواهد شد که نتوان از این دستگاه به شکل درستی استفاده کرد و امکان خرابی برای آن بیشتر می‌شود.
اما اگر سالانه به این نکته دست یافت که کولر گازی به سرویس کردن نیاز دارد و بنابراین بعد از مدت کوتاهی آن را بررسی کرد مشکلات کمتری برای کولر گازی به وجود می‌آید.
البته طریقه بهره‌مندی از آن نیز مهم می‌باشد گاهی اوقات استفاده از کولر گازی در برخی از بخش‌ها و مناطق نسبت به بخش‌های دیگر کمتر است و میزان خرابی نیز به مراتب استفاده‌ای که از کولر گازی می‌شود کمتر خواهد بود. در رابطه با این موضوع باید ارزیابی‌های خوبی را برای کولر گازی انجام داد تا بتوان از آن در سال‌های طولانی‌تری به صورت استاندارد و بدون خرابی بهره‌مند شد.

فیوز کولر گازی

یکی از قطعاتی که در کولر گازی وجود دارد فیوز می‌باشد و این قطعه یکی از کاربردی‌ترین قطعاتی است که در کولر گازی استفاده شده است.
برای بررسی کردن فیوز کولر گازی ابتدا باید از کولیس و یا مولتی متر استفاده کرد این وسیله را باید در مقیاسی پایین‌تر از اهم قرار داد و قسمت‌های متفاوت آن که به رنگ قرمز و سیاه می‌باشد را به انتهای مخالف فیوز قرار داد.
بررسی کردن سایر جوانب توسط تکنسین‌های معتبر شرکت‌های تعمیرات کولر گازی اصفهان از پریدن فیوز کولر گازی جلوگیری می‌کند.
البته قرار دادن فیوز در این قسمت باید به صورتی باشد که تنها بتواند آن را لمس کند. در این مرحله اگر با انجام دادن این مرحله عددی قرائت شد این گزینه نشان دهنده کارکرد خوب و بی نظیر فیوز می‌باشد.

بنابراین به نشانه‌هایی که فیوز به کمک دستگاه مولتی متر از خود نشان می‌دهد دقت زیادی داشته باشید. در برخی از موارد نیز نماد‌های دیگری وجود دارند که صفر یا به شکل بی نهایت می‌باشند. در این مرحله اگر این نوع از نماد مشاهده شود بیانگر این موضوع است که فیوز دمیده شده است و کار خود را نمی‌تواند به درستی انجام دهد.

کولر گازی

پنل دسترسی را ارزیابی کنید

مجرای برق یکی از قسمت‌هایی است که باید بررسی شود بنابراین ابتدا باید به سیستم برق و سیم کشی که برای کولر گازی ایجاد شده است دسترسی داشت بعد از این باید صفحه‌ای که محافظ سیم‌ها می‌باشد را برداشت و قبل از این که قطعه‌ای را تعویض کرد باید ابتدا سیم‌ها را بررسی نمود. گاهی اوقات جوندگان و موجوداتی از این دست در این مکان لانه کرده‌اند و و امکان جویده شدن سیم‌ها وجود خواهد داشت.
بنابراین باید اتصالات الکتریکی و میزان جویده شدن سیم‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.
بنابراین تعمیر کردن سیم‌های خراب یا جویده شده به راحتی امکان پذیر است و هر فرد به راحتی از پس تعمیر آن برخواهد آمد. بنابراین دیگر نیازی نخواهد بود که با تعمیرکار تماس داشت و به صورت دستی نیز می‌توان این فرایند را به خوبی انجام داد.

بررسی خازن

تمام قسمت‌هایی که برای کولر گازی وجود دارد و کار خنک سازی را انجام می‌دهد از خازن برخوردار می‌باشد. بنابراین میزان خازن‌ها در کولر گازی برای هر قسمت حداقل به یک عدد می‌رسد. بنابراین کارایی که برای خازن در نظر گرفته شده است میزان برقی می‌باشد که در آن ذخیره شده است.
با توجه به این موضوع باید گفت که میزان برق ذخیره شده در خازن در هنگامی که دستگاه کار خود را آغاز می‌کند از قسمت کمپرسور و کندانسور آن آزاد می‌شود.
بنابراین در این زمان هر دو موتور قدرت تکانی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. در این زمان نیز امکان بروز نوساناتی از ولتاژ می‌باشد که این کار را آسان‌تر می‌کند. بنابراین هموار‌تر شدن نوسانات در ولتاژ باعث می‌شود که فن موتور کمپرسور و همین طور کندانسور محافظت خوبی در این زمینه به دست آید.

چیدن سیم

در رابطه با خازن‌هایی که در کولر گازی به کار برده می‌شوند باید این مطلب را در نظر داشت که مدت زمان خرابی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود به صورت کند است.
بنابراین خازن‌ها به آهستگی خراب می‌شوند و با گذشت زمان قدرت راه اندازی که باید برای کولر گازی وجود داشته باشد را به شکل کمتری تامین می‌کنند.
با توجه به این موضوع باید گفت که خرابی که به صورت تدریجی برای خازن‌ها به وجود می‌آید امکان دارد که در مدت زمان طولانی‌تری به چشم نیاید و این که بعد از گذشت زمان زیادی مشکلاتی که برای راه اندازی کولر گازی وجود دارد خود را نشان خواهد داد.
بنابراین مشکلاتی که به این شکل ایجاد می‌شود از جمله پیچیده شدن سیم پیچ موتور کمپرسور و کندانسور است که از دسته نتایج خرابی‌های اولیه‌ای است که به این شکل صورت می‌گیرد.
با توجه به این که خازن‌ها از قیمت کمتری برخوردار هستند و هزینه کمی را نیز به خود اختصاص می‌دهند می‌توان از آن‌ها هر پنج سال یکبار بهره‌مند شد و جایگزینی خوبی را در این مدت برای آن‌ها انجام داد.

بنابراین زمان کمی را نیز به خود اختصاص می‌دهند و می‌توان به صورت بهینه شده و با صرفه جویی در هزینه‌ها عملکرد کولر گازی نیز بهتر از قبل می‌شود. بنابراین بهره‌مندی از کولر گازی در فصل‌های گرم سال یکی از موهبت‌هایی است که انسان توانسته است با اختراع این وسیله آن را نصیب خود کند.
با توجه به این که کولر‌های گازی مدل‌های متفاوتی دارند و ساخت‌های خاصی نیز برای آن‌ها ایجاد شده است که هم در زمینه مدل و هم این که ساختاربندی مشخصی برای آن‌ها ایجاد شده است می‌توان از تفاوت‌هایی که در کولر گازی وجود دارد به شکل هدفمندی استفاده کرد.

بنابراین بهره‌مندی از کولر گازی باید به این شکل باشد که جدای مدل و جذابیتی که در ساخت آن ایجاد شده است بتوان از آن برای رفع نیاز‌های خود استفاده کرد.
بنابراین هر وسیله‌ای که بتواند در درجه اول نیازی را که افراد دارند را برطرف کند. یکی از بهترین حالت‌های ممکن برای انتخاب می‌باشد با توجه به این موضوع باید به صورت هدفمند از هر وسیله‌ای استفاده کرد و نتیجه مطلوب و دلخواهی را با بهره‌مندی از آن به دست آورد. با این حال کولر گازی سبک نوینی در دستگاه‌های خنک کننده بوده است که توانسته جای کولر‌های آبی را به خوبی بگیرد. کولر گازی بهترین انتخاب برای برطرف کردن گرما است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *