• لوله کشی کولر گازی اصفهان

لوله کشی کولر گازی اصفهان

مطابق با تحقیقات انجام شده انرژی موردنیاز بدن برای خنک شدن، توانایی تفکر و استدلال را کاهش می‌دهد. این فقط مغز ما نیست که از گرما رنج می‌برد. وقتی جیوه بالا می‌رود، در حالی که مغز ما در حال کند شدن است، بدن ما با افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا رو به رو می‌شود و تمامی این موارد منجر به رفتار پرخاشگرانه می‌شوند. بنابراین وجود یک سیستم سرمایشی مانند کولر گازی برای روزهای گرم ضروری است. در سیستم اسپلیت، کمپرسور مبرد را از طریق واحد فضای بیرون متراکم کرده و گردش می‌دهد و آن را از گاز به مایع تبدیل می‌کند.
سپس مایع از طریق سیم پیچ بخار داخلی یا محفظه خنک کننده کار می‌کند. فن واحد داخلی هوای داخل را گردش می‌دهد تا از میان باله‌های تبخیر کننده عبور کند. باله‌های فلزی اواپراتور انرژی حرارتی را با هوای اطراف آن تبادل می‌کند. در آنجا مبرد از مایع به بخار تبدیل شده و هرگونه گرما را از هوای اطراف خارج می‌کند. با خارج شدن گرما از هوا، هوا خنک می‌شود و دوباره به داخل خانه دمیده می‌شود.
از آن نقطه، کندانسور یا واحد فضای باز بخار مبرد را به مایع تبدیل کرده و هرگونه گرما را از بین می‌برد. کندانسور اجزای مختلفی دارد. با برگشت مجدد مایعات از تبخیر کننده، گاز خنک و کم فشار است و در نهایت به کندانسور باز می‌گردد تا مسیر خود را دوباره آغاز کند. این روند دوباره و دوباره ادامه می‌یابد تا فضای خانه به دمای خنک کننده مورد‎نظر برسد. لوله کشی کولر گازی کاری تخصصی است، وظیفه‌ی لوله کشی کولر گازی برقراری ارتباط بین واحد داخلی و بیرونی کولر گازی است و جنس آن از مس است. لوله کشی کولر گازی اصفهان توسط نصاب حرفه‌ای و آموزش دیده انجام می‌شود.

لوله کشی کولر گازی اصفهان
لوله کشی کولر گازی اصفهان

هنگام لوله کشی کولر گازی اصفهان انتخاب لوله‌ها در سیستم خنک کننده، انتخاب مهمی است. اغلب روند انتخاب هنگام طراحی سیستم خنک کننده توسط طراحان و پیمانکاران مورد توجه قرار نمی‌گیرد. عوامل زیادی  در اثربخشی، طول عمر و کیفیت سیستم خنک کننده اثر می‌گذارد. در بیشتر موارد، سوپاپ‌ها، لوله کشی‌ها و سنسورها همه فاکتورهای اصلی برای کیفیت کلی سیستم خنک کننده به شمار می‌آیند. هر کدام از این عوامل هنگام انتخاب بهترین لوله کشی کولر گازی اصفهان باید مورد بررسی قرار گیرد.
برای تصفیه آب یک سری مواد ضد عفونی کننده لازم است که در کاهش سرعت خوردگی و فرسایش ناشی از مواد شیمیایی و ذرات خارجی موجود در آب که برای خنک کردن سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمک خواهد کرد. از آنجا که ظرفیت سیستم به قطر لوله کشی کولر گازی اصفهان مربوط می‌شود از جنبه‌های مهمی است که هنگام قرار دادن سیستم خنک کننده باید در نظر گرفته شود. کارشناسان هنگام لوله کشی کولر گازی اصفهان باید منبع مایعات، دمای آب مورد نظر، میزان خنک کنندگی سیستم، دمای آب هنگام ورود به سیستم، تمیز بودن آب و غیره را در نظر بگیرند. محیط داخلی و خارجی سیستم (باز یا بسته) و مقاومت در برابر خوردگی یا فرسایش مایعات برای خنک کردن سیستم باید بررسی شود.
بعضی اوقات هنگام لوله کشی کولر گازی اصفهان، لوله‌های عمودی به سمت پایین جریان می‌یابند و هنگام در نظر گرفتن فشار گرانشی، کنترل جریان سخت‌تر می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، نمی‌توان اطمینان داشت که یک لوله کامل در پایین دست شیر ​​وجود دارد. برعکس، اگر آب به سمت بالا جریان یابد، همیشه یک لوله کامل وجود خواهد داشت.

اهمیت اجرای لوله کشی کولر گازی

لوله کشی کولر گازی اهمیت زیادی دارد و از حساسیت بالایی برخوردار است، از این رو باید توسط تکنسین‌های حرفه‌ای و با تجربه، لوله کشی کولر گازی یا تعمیر کولر گازی در اصفهان اجرا شود. در حقیقت لوله کشی کولر گازی سبب ارتباط بین پنل داخلی و خارجی می‌شود. تکنسین لوله کشی کولر گازی اصفهان طبق اصول و استاندارهای تعیین شده این فرایند را خیلی دقیق انجام می‌دهد. لوله کشی کولر گازی اصفهان مساله‌ی مهمی هنگام نصب است و چنانچه به درستی اجرا نشود ممکن است در سیستم سرمایشی خللی ایجاد کند و منجر به افت راندمان کاری کولر گازی شود، هزینه‌های عیب‌یابی مشکلات لوله‌های کولر گازی سنگین است و در برخی مواقع باید بخشی از دیوارها یا سقف خانه کنده شود، از این رو برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه بهتر است این کار را به متخصصان و کارشناسان این حوزه بسپارید.
تکنسین لوله کشی کولر گازی برای اتصال از لوله‌های مسی استفاده می‌کند. نوارپیچی لوله‌های مسی احتمال پاره شدن لوله‌ها را کاهش می‌دهد. قبل از اجرای عملیات لوله کشی کولر گازی لازم است از خشک بودن لوله‌ها مطمئن شوید، زیرا چنانچه آبی وارد لوله‌ها شده باشد ممکن است به کمپرسور آسیب برساند و مسیر مبرد مسدود شود. همچنین گرد و غبار روی لوله‌ها باید به خوبی پاک شود، زیرا وجود گرد و غبار روی لوله‌ها منجر به گرفتگی سیستم می‌شود. برش لوله‌های مسی به تجهیزات مخصوصی مانند لوله بر دیسکی نیاز دارد. زمانی که مسیر لوله کشی مستقیم نباشد احتمال به وجود آمدن نشتی افزایش پیدا می‌کند، بنابراین لازم است تکنسین بهترین و کوتاه‌ترین مسیر مستقیم میان یونیت داخلی و خارجی را انتخاب کند.

قیمت لوله کشی کولر گازی اصفهان

قیمت لوله کشی کولر گازی اصفهان

سیستم اسپلیت شامل یک واحد فضای باز و یک واحد داخلی است. واحد فضای باز روی دیوار یا در نزدیکی دیوار خارجی اتاقی که می‌خواهید خنک شود، نصب می‌شود. در این واحد کمپرسور، کویل کندانسور و کویل انبساط یا لوله مویرگی قرار دارد. واحد داخلی حاوی کویل خنک کننده، دمنده بلند و فیلتر هوا است.
برای لوله کشی کولر گازی به دو سیم رفت و برگشت نیاز داریم، لوله رفت نسبت به لوله‌ی برگشت ضخیم‌تر است. ضخامت لوله مسی بر روی قیمت لوله کشی کولر گازی تاثیر می‌گذارد. چنان‎چه از لوله مسی با ضخامت کم استفاده شود، احتمال دارد به مرور زمان پاره شود، بنابراین ضخامت مناسب لوله مسی باید توسط نصاب تعیین شود.
طول استاندارد لوله کشی کولر گازی با توجه به عمودی و افقی بودن لوله کشی و ظرفیت کولز گازی مشخص می‌شود، طول استاندارد لوله کشی کولر گازی ۵ متر است. نصاب برای تعیین قیمت لوله کشی کولر گازی اصفهان طول لوله را در نظر می‎گیرد.
منظم نمودن جریان مبرد به درون اپراتور، پایین آوردن فشار مبرد و تبدیل آن به یک مایع کم فشار و دما وظیفه لوله مویین می­‌‌باشد. لوله مویین عموما یک لوله باریک و بلند مسی است که به دلیل تغییر حجمی نسبت به لوله اصلی باعث کاهش فشار و دما می‌‌‌‌شود. شکستن لوله‌ی مویین منجر به سوخته شدن کمپرسور کولر گازی می‌شود، از این رو نصاب برای خم کردن لوله مسی کولر گازی از خم کن پنتوماتیک استفاده می‌کند.

برای سیستم خنک کننده می‌توان از پنج نوع لوله کشی که عبارتند از: لوله، آهن، فولاد، فولاد ضد زنگ و پلاستیک استفاده کرد. جنس هر لوله بر روی قیمت لوله کشی کولر گازی تاثیر می‌گذارد. اندازه و نوع لوله کشی که باید در سیستم مورد استفاده قرار گیرد توسط عواملی از قبیل: سرعت موردنظر از طریق سیستم و سازگاری با مایعات و مواد شیمیایی موردنیاز برای ورود به سیستم برای اطمینان از کارایی توسط نصاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اندازه لوله کشی مهم است که به راحتی با توجه به میزان نیاز آب در سیستم در هر زمان مشخص می‌شود. درجه بالاتر مواد لوله کشی با هزینه بالاتری همراه است و بر روی قیمت لوله کشی کولر گازی تاثیر می‌گذارد، اما به ماندگاری و قابلیت اطمینان کمک فراوانی می‌کند. سازگاری سیستم لوله کشی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا آب از طریق آن با سرعت تقریباً ثابت جریان می‌یابد. با افزایش سرعت جریان آب، به مواد لوله‌ای شیمیایی مقاوم‌تر نیاز است تا بهتر بتواند در برابر خوردگی مقاومت داشته باشد. اگر در سیستم لوله کشی خوردگی وجود داشته باشد، ممکن است نشتی در سیستم لوله کشی که آب از آن عبور می‌کند، وجود داشته باشد.
مسئله خوردگی بیشتر در سیستم‌های کوچک غالب است. به عنوان مثال، لوله ۱ اینچ با خوردگی ۰.۵ اینچ اثرات خوردگی را بیش از یک سیستم لوله بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اندازه لوله مهم است و بر روی قیمت لوله کشی کولر گازی اصفهان اثر می‌گذارد. باید محاسباتی انجام شود تا قطر لوله به درستی با سیستم کلی مطابقت داشته باشد. محاسبات قطر لوله باید صحیح باشد تا سرعت سیستم بهینه و کارآمد باشد. اگر سرعت در کل سیستم به حداقل برسد، در این صورت آب قادر خواهد بود تا مناطق آزاد و مناسب را سرد و خنک کند. علاوه بر این، اگر سرعت به حداقل برسد، خوردگی کمتری به وجود می‌آید.

قیمت لوله کشی کولر گازی اصفهان

چگونه قیمت لوله کشی کولر گازی تعیین می‌شود؟

کولر گازی برای سرمایش فضای خانه و محل کار کاربرد بالایی دارد. کولر گازی نه تنها میزان رطوبت و دما را حفظ می‌کند بلکه باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود. کولر گازی هوای فیلتر شده و تمیز را به گردش در می‌آورد. این هوای تمیز عاری از هرگونه ذرات، گرد و غبار و باکتری می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهد شرایط یک محیط کار تا حد قابل توجهی می‌تواند روی کارمندان تاثیر مطلوبی بگذارد. با کولر گازی می‌توان شرایط جوی راحت‌تری را برای زندگی به وجود آورد. پس از خرید کولر گازی نوبت به نصب و هزینه‌های آن می‌رسد. هنگام نصب کولر گازی، لوله کشی آن اهمیت زیادی دارد.
تعیین قیمت لوله کشی کولر گازی اصفهان و هزینه‌ی اجرای لوله کشی توسط کارشناس مربوطه و پس از بازدید از محل موردنظر تعیین می‌شود. جنس لوله‌هایی که برای لوله کشی کولرگازی استفاده می‌شود از مس است، برای تعیین قیمت پس از برآورد متراژ، قیمت جهانی مس در نظر گرفته می‌شود. لوله‌های مسی در جنس‌های مختلف و با کیفیت متفاوت در بازار وجود دارند، لوله‌هایی که کفیت بالایی ندارند پس از مدت زمانی دچار خوردگی می‌شوند و در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد می‌کنند. برای همین بهتر است کیفیت را مدنظر قرار دهید و از لوله‌های مسی مرغوب و جنس عالی استفاده کنید.

با ما به روز باشید

در خبرنامه ما عضو شوید. تابش تجهیز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط با کولر گازی

خراب شدن سنسور دمای کولر گازی

علت خراب شدن سنسور دمای کولر گازی چیست؟

سنسور دما یکی از بخش‌های کولر گازی می‌باشد، دست یافتن به علت خر…
علت بوی بد کولر گازی

۱۲ علت بوی بد کولر گازی از چیست؟

علت بوی بد کولر گازی ناشی از نگهداری نادرست از دستگاه است. در نتی…
علت عدم تخلیه آب کولر گازی

علت عدم تخلیه آب کولر گازی چیست؟

علت عدم تخلیه آب کولر گازی از رایج‌ترین مشکلات کولرگازی است که قصد داریم…