مشکلات برق کولر گازی

کولرگازی از قطعات و بخش‌های زیادی استفاده شده است که هر کدام از آن‌ها دارای عملکرد‌های خاص به خود و متفاوتی می‌باشند که در رابطه با استفاده از آن در کولر گازی بیشترین میزان بهره وری را می‌توان از آن را داشت.
فن یکی از قسمت‌هایی می‌باشد که برای کولر گازی وجود دارد و باید از آن بهره‌مند شد.
فن خود به تنهایی می‌تواند تمامی قسمت‌هایی را که برای کولر گازی وجود دارد را خنک کند.
بنابراین قسمت‌هایی مانند موتور کولر گازی که میزان فعالیت بیشتری را به خود اختصاص داده است در اثر فعالیت زیاد امکان گرم شدن آن و سایر قسمت‌هایی که در دستگاه وجود دارد را ایجاد می‌کند در این مرحله باید این مطلب را در نظر داشت که بتوان خنک کنندگی بالایی را برای کولر گازی به وجود آورد که به کمک فن انجام می‌شود.
فن‌ها در هر دستگاهی می‌توانند ساختار‌های متفاوتی از خود داشته باشند و اندازه‌های خاص به خود را دارند البته با توجه به اندازه‌ای که در کولر‌های گازی و همین طور هر دستگاه دیگری که از فن در آن بهره برده می‌شود به کار بردن فن می‌تواند شکل متفاوتی به خود داشته باشد اما تمامی فن‌هایی که به کار برده می‌شود در اصل می‌توانند یک اقدام را در خود داشته باشند و آن هم خنک کردن قسمت موتور و سایر قسمت‌هایی است که در اثر فعالیت زیاد منجر به گرم شدن آن‌ها می‌شود.

مشکلات فن کولر گازی

یکی از رایج‌ترین مشکلات کولرگازی مربوط به فن کولر گازی است، مشکلاتی که در فن کولر گازی به وجود می‌آید نسبت به قسمت‌های دیگر کولر گازی متفاوت خواهد بود که شامل:

  • بروز مشکل برای شفت خارجی
  • ایجاد مشکل برای فن موتور
  • نیم سوز شدن برد
  • کارنکردن سنسور دما
  • عدم فعالیت ترموستات
  • سوختن خازن فن
  • عدم فعالیت در کولر گازی

گاهی اوقات جدای مشکلاتی که برای فن به وجود می‌آید باز هم کولر گازی نمی‌تواند به شکل درستی کار خود را انجام دهد در این رابطه باید گفت که به کار بردن کولر گازی باید به صورتی باشد که هیچگونه ایرادی در آن وجود نداشته باشد. برای رفع مشکل بهتر است از کارشناسان سرویس کولر گازی اصفهان کمک بگیرید.
در هر صورت باید به بررسی تمامی قسمت‌هایی که در کولر گازی وجود دارد پرداخت جدای این که فن نیز به شکل اختصاصی باید مورد بررسی قرار داده شود تا مشکلاتی که برای آن نیز وجود دارد ارزیابی شود تا بتوان به شکل قابل قبولی از آن بهره‌مند شد و مشکلات به وجود آمده را از بین برد.
ابتدا در صورت بروز مشکل و ایرادات کولر گازی باید قسمت‌هایی که در آن سیم کشی شده است را مورد ارزیابی قرار داد.
این سیم کشی‌ها به این صورت می‌باشد که امکان دارد بخشی از آن‌ها با مشکل رو به رو شود یا این که بخشی از سیم در آن دچار مشکل شود در این مرحله باید بتوان تمامی آن‌ها را از بین برد و سیم کشی را به حالت درست و استاندارد آن درآورد که این کار به دست توانمند تعمیرکار صورت می‌گیرد.

تعمیر کولر گازی

کم بودن برق

یکی از فاکتور‌هایی که امکان دارد عملکردی که برای کولر گازی وجود دارد به درستی صورت نگیرد به این شکل می‌باشد که منجر به کم شدن برق می‌شود.
هنگامی که برق به درستی در دستگاه وارد نمی‌شود کولر گازی به خوبی نمی‌تواند فرایند درستی را از خود به نمایش بگذارد.
گاهی اوقات به علت قطع بودن برق امکان دارد که برق کافی به کولر گازی نرسد و در نتیجه کولر گازی نتواند کار و فرایند خود را به درستی انجام دهد.
برای از بین بردن این مشکل ابتدا باید سیم پیچی‌هایی را که در قسمت کولر گازی به وجود آمده است را مورد بررسی قرار داد تا بتوان به منشا مشکل دست یافت.
اولین قسمتی که در کولر گازی در هنگام قطع برق باید آن را چک کرد سه شاخه‌ای می‌باشد که به برق متصل است امکان دارد سه شاخه به درستی وصل نشده باشد یا این که از جای خود بیرون آمده باشد.
در برخی از موارد اینگونه از سهل انگاری‌ها به وجود می‌آید که منجر به این مطلب می‌شود که برق به دستگاه نرسد و کولر گازی نتواند کار خود را به شکل درستی انجام دهد.

کولر گازی

گاهی اوقات زمانی که برق لازم و کافی به دستگاه وارد نمی‌شود باید سیم پیچی‌هایی را که در داخل دستگاه وجود دارد را مورد ارزیابی قرار داد.
گاهی اوقات امکان دارد که سیم پیچی‌هایی که به صورت داخلی ایجاد شده است قطع شده باشند یا این که بریدگی در سیم‌ها مشاهده شود در این زمان است که هر یک از این مشکلات باعث بروز مشکلاتی نظیر نرسید درست برق به دستگاه می‌شود و کولر گازی نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد.
بنابراین با سیم پیچی‌های اشتباهی که برای دستگاه کولر گازی وجود دارد هیچ یک از قسمت‌هایی که برای دستگاه وجود دارد نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود داشته باشد و هم این که منجر به بروز مشکلات زیادی نیز خواهد شد.
با این حال حتی اگر با بررسی‌هایی که افراد در رابطه با قطعی برق و سیم کشی‌هایی که در دستگاه وجود دارد هنوز نیز با این مشکل رو به رو هستند که برق به درستی وارد دستگاه نمی‌شود باید با تعمیرکاران حرفه‌ای در رابطه با دستگاه کولر گازی در تماس باشند تا بتوانند از دستگاه خود و بروز مشکلی که در آن نهفته است به خوبی باخبر شوند.
با این حال هزینه‌هایی که برای دستگاه کولر گازی و عیب‌هایی که برای آن به وجود می‌آید نسبت به میزان مشکلی که در آن وجود دارد متفاوت خواهد بود.
بنابراین نباید نگران هزینه‌ها بود زیرا هر هزینه‌ای منجر به این می‌شود که بتوان دستگاه کولر گازی را از مشکلات رهایی داد و به شکل درستی از آن استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *