خراب شدن سنسور دمای کولر گازی

سنسور دما یکی از بخش‌های کولر گازی می‌باشد، دست یافتن به علت خراب شدن سنسور دمای کولر گازی یکی سوالات مهم برای بسیاری از افراد می‌باشد. هنگامی که کولر گازی در فصل‌های گرم سال، نیاز افراد به خنک شدن آن‌ها را فراهم می‌کند؛ باید نسبت به سالم ماندن و ایجاد تعمیرات به موقع برای کولر گازی توسط شزکت‌های معتبر تعمیر کولر گازی در اصفهان اقدام کرد.

در واقع، باید سنسور را به عنوان یک حسگر شناخت، حسگر وسیله‌ای می‌باشد که به تمامی فعالیت‌های فیزیکی، از خود واکنش نشان می‌دهد. سنسور یک جریان الکتریکی با توانایی اندازه گیری آن را به دست می‌آورد. در اصل، سنسور دمایی برای مشخص کردن دمای محیط و اندازه کردن آن به کار می‌رود.

عملکرد نادرست سنسور دما در کولر گازی

هنگامی که دستگاه سنسور دما در دستگاه کولر گازی نتواند کار خود را به شکل مطلوبی انجام دهد؛ منجر به تخمین‌های نادرست در رابطه با اندازه دما در محیط مورد نظر می‌باشد. سنسور دما، حساسیت زیادی به گرما دارد و در مقابله با گرما تغییرات زیادی را از خود به نمایش می‌گذارد.

سنسور دما از نوع نیمه‌هادی می‌باشد؛ یکی از ویژگی‌هایی که برای نمیه‌هادی بودن سنسور دما وجود دارد؛ در رابطه با مقاومت بالا در برابر مواد موجود برای آن است. البته در رابطه با موادی که برای عایق بندی شده به کار می‌رود؛ از میزان مقاومت آن کاسته می‌شود. در رابطه با حرارتی که برای سنسور دما شکل می‌گیرد و میزان مقاومت آن نسبت به دما، بستگی به مواد به کار رفته در سنسور دما دارد. سنسور دما، یک قطعه برای شناسایی تغییر دما می‌باشد که نسبت به دما متغیر واکنش‌هایی را از خود نشان می‌دهد.

سنسور دما در کولر گازی

دلایل خراب شدن سنسور دمای کولر گازی

در قسمت داخلی کولر گازی، قسمتی به نام لوله مویی وجود دارد که در این بخش دو عدد سنسور به کار رفته است.
سنسور‌های به کار رفته در این بخش شامل:

  • سنسور اتاق
  • سنسور لوله

سنسوری که با نام سنسور اتاق معرفی می‌شود؛ وظیفه برگشت هوا به سمت اواپراتور را تخمین می‌زند. سنسور لوله، نوع دیگری از سنسور می‌باشد که در کنار اتصالات لوله‌های اواپراتور قرار می‌گیرد. در سنسور لوله به هنگام کاهش فشار و دما در قسمت داخلی که باعث ایجاد برفک در اواپراتور می‌شود و در نهایت کمپرسور را در حالت خاموش قرار می‌دهد.

یکی از دلایلی که برای خرابی سنسور دما در کولر گازی وجود دارد؛ در رابطه با میزان خنک سازی بسیار محدود برای کولر گازی می‌باشد. زمانی که سنسور دما، نتواند تعادل خوبی را بین میزان هوای سرد و گرم در محیط ایجاد کند؛ اطلاعات درست و دقیقی را از میزان دما محیط نیز به دست نمی‌آورد. در این هنگام سنسور دما، تنها در مدت زمان طولانی یا مدت زمان کوتاهی می‌تواند هوای خنک شده را به محیط وارد سازد.

علت خراب شدن سنسور دمای کولر گازی در رابطه با دمنده می‌باشد. بسیاری از دمنده‌ها در کولر گازی از سنسور دما برای نشان دادن بهتر عملکرد خود بهره می‌برند.

اگر سنسور دما، جریان ضعیف و نادرست ارائه به دلیل وجود مشکل در کارکرد موتور دمنده می‌باشد. در این مرحله، موتور دمنده کارایی خود را از دست داده یا این که ضعیف شده است.

با توجه به این که، وظیفه اصلی دمنده خارج سازی هوا به بیرون است؛ هر مسئله‌ای که توسط دمنده برای سنسور دما به وجود آید؛ به میزان زیادی از توانایی دستگاه کولر گازی برای خنک کردن محیط به شدت می‌کاهد.

البته قبل از انجام دادن هر کاری برای تعمیر کردن سنسور دما و همین طور بخش دمنده، ابتدا از تعمیرکاران متخصص در این رابطه باید کمک گرفت.

ترموستات رایج‌ترین سنسور دما در کولر گازی

یکی از پر استفاده‌ترین نوع سنسور‌های دما در کولر گازی ترموستات می‌باشد. ترموستات به عنوان نوعی از سنسور دما، ساختار دیجیتالی را به خود اختصاص داده است. در اصل ترموستات و سنسور دما، هر دو دما موجود در محیط را با توجه به مقاومت موجود اندازه گیری می‌کند.

جنس ترموستات چیست؟

جنس اصلی که برای سنسور دما به کار رفته است در واقع از سرامیک یا پلیمر می‌باشد. گاهی اوقات در نوع‌های دیگر آن از فلز نیز برای ساختار سنسور دما استفاده شده است.

البته با توجه به مدل‌هایی که برای سنسور دما وجود دارد نوع جنس متفاوتی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. در اصل، سنسور دما برای بهبود بهره وری انرژی به شدت کاربرد دارد. سنسور دما برای افزایش سطح کیفی کولر گازی و همین طور بالا بردن سلامتی انسان و ارتقاء بخشیدن آن می‌شود.

خنک کردن کولر گازی برای محیط

آزمایش سنسور دما در کولر گازی

یکی از فعالیت‌هایی که برای کولر گازی می‌توان انجام داد؛ تست کردن سنسور دما برای کولر گازی می‌باشد. به کار بردن دو روش برای مشخص کردن خرابی در سنسور دما به شرح زیر است:

  • مولتی متر
  • آزمایش با گرما

یکی از روش‌های تست کردن سنسور دما برای کولر گازی، به کار بردن مولتی متر است. گزینه دیگری که برای آزمایش سنسور دما مناسب است؛ آزمایش سنسور دما با گرما می‌باشد.

با این دو روش، می‌توان متوجه خرابی برای سنسور دما در کولر گازی شد. در صورت وجود خرابی برای سنسور دما، ابتدا باید با نمایندگی‌های تعمیرات کولر‌های گازی تماس گرفت و از تخصص آن‌ها در این زمینه استفاده نمود.

استفاده از نمایندگی تعمیرات، که شامل افراد متخصص و با مهارت کافی در رابطه با علت خراب شدن سنسور دما در کولر گازی و تعمیر سنسور دما می‌باشد. نمایندگی تعمیرات کولر گازی اصفهان گزینه موثر و مفیدی برای از برطرف ساختن مشکلات برای کولر گازی می‌باشد.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی، دارای پوشش دهی متفاوتی هستند و هر کدام از آن‌ها برند‌ها و مدل‌های متفاوتی را مورد تعمیر قرار می‌دهند. بنابراین با توجه به نوع و مدلی که برای کولر گازی وجود دارد باید از نمایندگی‌های مجاز آن‌ها بهره‌مند شد.

البته بعد از مدت زمانی که از کولر گازی استفاده می‌شود باید نسبت به سرویس کردن آن اقدام کرد. کولر گازی بعد از مدت زمانی که فعالیت خود را شروع کرد؛ نیاز شدیدی به سرویس کردن دارد. بنابراین با مشاهده کوچک‌ترین نشانه‌ای از خرابی سنسور دما، بهترین گزینه تماس با نمایندگی تعمیر کولر گازی می‌باشد. هیچ گاه نباید از افرادی که در این زمینه تخصص لازم و کافی ندارند؛ استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *