علت بوی بد کولر گازی

علت بوی بد کولر گازی ناشی از نگهداری نادرست از دستگاه است. در نتیجه منجر به بروز مشکلاتی در هوای محیط داخلی می‌شود. هر کدام از بوها علت‌های مختلفی دارد. در این مطلب قصد داریم تمامی بوهای بدی که از کولر گازی استشمام می‌شود را بررسی کنیم تا برای همیشه از شر این مشکل خلاص شویم.

انواع بوی بد از کولر گازی

انواع بوی بد از کولر گازی عبارت است از:

  1. بوی فاضلاب
  2. بوی تخم مرغ فاسد شده
  3. بوی پا
  4. بوی موی حیوانات
  5. بوی باروت
  6. بوی استون
  7. بوی سیگار
  8. بوی لاستیک سوخته
  9. بوی کپک
  10. بوی قارچ
  11. بوی جوراب کثیف
  12. بوی دود اگزوز

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. بوی فاضلاب

یکی از مشکلات کولرگازی انباشته شدن آب‌های فاضلابی است که از رطوبت هوا به داخل کولرگازی است. در صورتی که این عامل در مجاورت کولرهای گازی اتفاق بیفتد، کمترین میزان از گاز متان می‌تواند منجر به ایجاد بوی فاضلاب در فضا شود.

۲. بوی تخم مرغ فاسد شده

اگر از کولر گازی بویی شبیه به تخم مرغ فاسد شده پخش شد، احتمال دارد که پرنده یا جانوری در فصول سرد سال برای گرم شدن به داخل بدنه خارجی آن لانه کرده و مرده است، درست این مسئله از علت‌های خارجی بوی بد در کولر گازی است.

برای رفع این نوع بوها بهتر است که بدنه دستگاه را باز کنید سپس لاشه پرنده را بیرون بیاورید و بعد از تمیز کردن داخل بدنه کولر گازی مجدداً درب دستگاه را بگذارید.

بوی بد از کولر گازی

۳. بوی پا

یکی از علت‌های بوی بد از کولر گازی وجود بوی پا است که ناشی از جمع شدن آب و رسوبات در داخل دستگاه اسپلیت است که منجر به بوی پا در داخل کولر گازی می‌شود.

۴. بوی موی حیوانات

علت بوی موی حیوانات از کولر گازی ناشی از وجود گرد و خاک، موی حیوانات و دیگر آلودگی‌ها و کثیفی‌ها است به ویژه اگر در داخل منزل حیوانات خانگی دارید این مسئله بسیار شایع‌تر است.

۵. بوی باروت

دلیل استشمام بوی باروت از کولر گازی ناشی از اتصالی کردن مدارها است یا خراب شدن فن موتور است که لازم است توسط یک متخصص در این زمینه بررسی و عیب‌یابی شود.

۶. بوی استون

اگر از دستگاه کولر گازی خود بوی شبیه به بوی استون استشمام کردید سریعاً کولر را خاموش کنید؛ زیرا این بو بسیار خطرناک است. برای این کار لازم است که تمامی پنجره‌ها را باز کنید و با یک تعمیرکار متخصص و ماهر تماس بگیرید اگر بو استون خیلی زیاد است بهتر است منزل را ترک کنید و منتظر آمدن تعمیرکار باشید.

از بین بردن بوی بد از کولر گازی

۷. بوی سیگار

به مرور زمان با کشیدن سیگار، کویل‌های خنک‌کننده دستگاه اسپیلت کثیف می‌شوند و مجدداً به داخل ساختمان برمی‌گردند. در صورتی که سیستم لوله‌کشی کولر گازی در منزل شما به صورتی است که با سایر طبقات مشترک است، بوی سیگار می‌تواند به داخل ساختمان‌های دیگر هم ورد پیدا کند.

۸. بوی لاستیک سوخته

چنانچه که فن یا موتور کولر گازی شما دچار مشکل شد، بویی که از آن به استشمام می‌رسد کاملا مشابه بوی لاستیک سوخته شده است. به محض اینکه این بو را استشمام کردید باید فوراً دستگاه اسپلیت را خاموش کنید و از کارشناسان تعمیر کولر گازی در اصفهان کمک بگیرید.

۹. بوی کپک

کولرهای گازی با سرد شدن محیط موجب انتقال رطوبت زیاد به ساختمان می‌شوند، لذا در صورتی که این میزان رطوبت به درستی تخلیه نشود سبب خواهد شد تا هوای خروجی از کولر گازی بوی کپک بدهد. با تمیز کردن فیلتر کولر گازی بو کاملا از بین می‌رود.

۱۰. بوی قارچ

احتمال دارد که در داخل دریچه یا مجرای کولر گازی قارچ‌هایی تکثیر شوند. زمانی که کولر گازی روشن می‌کنید بوی قارچ می‌دهد. یکی از علت‌های تولید قارچ در داخل اسپلیت به دلیل نشتی در مجرا، رطوبت زیاد در نهایت توزیع آن در تمامی بخش‌های کولر گازی گردد.

۱۱. بوی جوراب کثیف

یکی از شایع‌ترین علت بوی بد از کولر گازی وجود جذب باکتری و قارچ از طریق کویل خنک‌کننده در دستگاه اسپلیت است.

۱۲. بوی دود اگزوز

همانطور که می‌دانید کولرهای گازی با برق‌کار می‌کنند اما در داخل موتور دستگاه اسپیلت روغنی وجود دارد که باعث بهتر کار کردن موتور کولر گازی می‌شود. در صورتی که مقداری روغن از موتور دستگاه نشتی کند؛ بویی که از آن به استشمام می‌رسد شبیه به بوی اگزوز است. در صورتی که تمایل به تعویض روغن موتور دستگاه دارید بهتر است از یک کارشناس مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *