راهکارهای بهبود مشکلات کولر گازی

مشکلات کولرگازی باید بررسی شود. راه حل‌هایی برای بهبود بخشی به علائم خرابی کولر گازی وجود دارد که بعد از انجام دادن هر مرحله اگر بهبودی در رابطه با مشکل به وجود آمده ایجاد نشد از گزینه‌های دیگری باید استفاده کرد.
که البته بهره‌مندی از برخی گزینه‌ها می‌تواند هزینه‌هایی را نیز در بر داشته باشد. با توجه به این موضوع باید نسبت به هر هزینه‌ای که وجود دارد اقداماتی را صورت داد و بودجه بندی مشخصی را برای این کار در نظر داشت تا بتوان به شکل هدفمندی این کار را انجام داد.
در مراحل اولیه‌ای که برای از بین بردن مشکل اقدام می‌شود باید ابتدا احتیاط لازم را در رابطه با انجام دادن هر فرایندی که برای برطرف کردن مشکل انجام می‌شود را به کار بست.

راهکارهای بهبود مشکلات کولر گازی

راهکارهای بهبود مشکلات کولر گازی شامل:

  1. چک کردن برق کولر گازی
  2. چک کردن موتور فن
  3. تمیز کردن کولر گازی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

تعمیر کولر گازی

۱. چک کردن برق کولر گازی

قبل از انجام دادن هر کاری اگر با کولر گازی هیچ آشنایی ندارید، توصیه می‌شود که هیچ اقدامی را صورت ندهید و در اولین فرصت با یک تعمیرکار متخصص شرکت سرویس کولر گازی اصفهان تماس حاصل نمایید. قبل از انجام دادن هر کاری بر روی کولر گازی ابتدا باید برق آن را قطع نمایید.
یکی از شرایط ایمنی در کار این نکته می‌باشد که وسایلی که با برق فعالیت خود را انجام می‌دهند اگر مشکلی برای آن‌ها به وجود آمد باید برق موجود در آن را قطع کرد.
بنابراین قبل از این که قسمت جدا کننده در کولر گازی را بیرون بیاورید و یا این که به بخش‌های متفاوت آن دسترسی داشته باشید بهترین حالت این است که برق را قطع کنید.
برای این که اطمینان حاصل شود که برق کولر گازی قطع شده است باید ابتدا از سیم تستر ولتاژ بهره‌مند شد.
در این مرحله از این سیم می‌توان بر روی سیم‌های دیگر که در کنتاکتور وجود دارند استفاده کرد. بنابراین به راحتی نشان می‌دهد که برقی در دستگاه وجود دارد یا این که برق کاملا قطع شده است.
خازن فاکتوری است که برای کولر گازی به کار برده می‌شود و باید گفت که غالبا نیز میزان خرابی زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. به همین خاطر اگر این قطعه در کولر گازی خراب شود و یا با مشکلی رو به رو شود تهیه کردن آن راحت است.
بنابراین هزینه زیادی برای تهیه کردن خازن وجود ندارد و به راحتی نیز در دسترس افراد قرار داده می‌شود.
نصب خازن نیز یکی از نکات مطلوبی است که برای کولر گازی وجود دارد بنابراین در مورد این قطعه جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا هم به راحتی قابل به استفاده است و هم این که هزینه‌ای نیز در بر نخواهد داشت و به راحتی با هزینه اندک و با قیمتی ارزان می‌توان آن را به دست آورد و برای کولر گازی از آن بهره‌مند شد.

تعمیر کولر گازی

۲. چک کردن موتور فن

یکی از قسمت‌های دیگری در کولر گازی امکان خراب شدن آن بیشتر است موتور فن است. موتور فن یکی از بخش‌هایی می‌باشد که بعد از گذشت مدت زمان مشخصی با مشکل رو به رو می‌شود.
در بیشتر موارد برای خرابی‌هایی که در موتور فن ایجاد شده است در مدت زمان مشخص پنج سال تخمین زده شده است.
موتور فن یکی از قطعه‌های گران قیمت می‌باشد و برای تعویض کردن آن نباید سریعا اقدام کرد و ابتدا باید نسبت به تعمیر آن فرایند‌های لازم را انجام داد و در نهایت اگر بعد از انجام هر تعمیری نتوان از موتور فن استفاده کرد در این مرحله باید آن را خرید و هزینه‌های بالایی را نیز برای آن باید پرداخت کرد.

  • نکته

قبل از این که بخواهید قطعه‌ای را در کولر گازی جا به جا کنید و این که آن را بیرون بیاورید ابتدا باید نسبت به مشخصاتی که برای آن وجود دارد بررسی‌های لازم را انجام دهید. در این مرحله باید گفت که مشخصات قطعه قبلی باید یادداشت شود از جمله مشخصاتی که باید از آن نسخه برداری کرد تا بتوان قطعه با همین مشخصات و ویژگی را برای کولر گازی به دست آورد شامل:

  • مارک
  • مدل
  • شماره سریال

بنابراین این سه فاکتور گزینه‌های مهمی هستند که بتوان از آن‌ها برای بهره‌مندی از قطعه دیگر استفاده کرد.

۳. تمیز کردن کولر گازی

یکی از قسمت‌هایی که برای کولر گازی وجود دارد و باید فرایند تمیزکاری را بر روی آن انجام داد سیم پیچ‌های کندانسور هستند. بنابراین امکان این که رسوب‌هایی در این قسمت وجود داشته باشد به شدت زیاد است. برای کولر‌های گازی یک قسمت به عنوان فیلتر وجود دارد که برای تهویه هوا از آن استفاده می‌شود و میزان گرد و غبار‌هایی را که در محیط وجود دارد را جذب خود می‌کند.

بنابراین امکان کثیف شدن آن به شدت زیاد است به همین خاطر برای این که بتوان از میزان کثیفی و آلودگی که برای فیلتر کولر گازی به وجود آمده است کم کرد به راحتی می‌توان آن را مورد شستشو قرار داد. برای این کار ابتدا باید فیلتر‌ها را از قسمت داخلی کولر گازی خارج کرد. بعد از این که فیلتر از قسمت خود بیرون آورده شد باید آن را با مواد شوینده مورد شستشو قرار داد.
بعد از این که فرایند تمیز کردن فیلتر کولر گازی به خوبی صورت گرفت می‌توان فیلتر‌های شسته شده را در جای خود قرار داد. بنابراین فرایند تمیزکاری برای فیلتر‌ها در مدت زمان کوتاهی باید صورت بگیرد تا بتوان از آلودگی‌هایی که در آن جمع می‌شود کاست و از هوای بهینه‌تری استفاده کرد تا این که از هوایی که به این فیلتر‌های کثیف می‌خورد بهره‌مند شد و استفاده کرد.

بنابراین کثیف بودن بیش از اندازه فیلتر‌ها نیز گاهی اوقات باعث می‌شود که کولر گازی کار خود را انجام ندهد و مشکلاتی از این دست بسیار زیاد رخ می‌دهد.
بنابراین با یک تمیز کاری بسیار ساده به راحتی می‌توان مشکلاتی را که برای خنک کردن محیط از جانب کولر گازی ایجاد شده است را از بین برد.
یکی از نکاتی که باید به آن دقت بیشتری داشت در رابطه با میزان نگهداری درست و مطلوبی می‌باشد که برای کولر گازی وجود دارد و باید از این فرایند به شکل خوبی استفاده کرد تا بتوان از کولر گازی به صورت متمادی و در سال‌های طولانی‌تری بهره‌مند شد. با این حال تمامی نکات ریز و کوچکی که امکان دارد در خنک نکردن دستگاه کولر گازی دخیل باشد را باید مورد بررسی قرار داد تا نتیجه بهتری را از آن به دست آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *