دلایل خنک نکردن کولر گازی

برای به دست آوردن پاسخ، دلایل خنک نکردن کولر گازی ابتدا باید به بررسی علل آن پرداخت. بنابراین علائم خرابی کولر گازی در یک روز گرم را می‌توان به یک فاجعه بزرگ تشبیه کرد. به هر حال، مشکل به وجود آمده برای خنک سازی کولر گازی، راه حل دارد.

یکی از مشکلات کولرگازی در رابطه با خنک سازی محیط است. عامل‌های زیادی برای به وجود آمدن این مشکل، برای کولر گازی وجود دارند که هر یک از آن‌ها می‌توانند علتی برای خنک نکردن محیط توسط کولر گازی باشند.

گاهی اوقات، علت خنک نکردن کولر گازی به میزان کثیف بودن لوله‌ها بستگی خواهد داشت که می‌توانید از کارشناسان لوله کشی کولر گازی اصفهان درخئاست کمک کنید. با توجه به این موضوع، در هنگام شناسایی مشکل نباید بر روی خاص‌ترین قطعات کولر گازی تمرکز داشت و همه مواردی که در به وجود آمدن این مشکل تاثیر داشته‌اند را باید مورد ارزیابی قرار داد تا به نتیجه مطلوبی در این زمینه رسید.

دلایل خنک نکردن کولر گازی

دلایل خنک نکردن کولر گازی برای محیط باعث بروز مشکلات زیادی است. ابتدا باید بررسی‌های لازم را در رابطه با شناسایی مشکل انجام داد.

در این مرحله ابتدا دلایل عدم خنک سازی برای کولر گازی را باید ارزیابی نمود که شامل:

  1. نشت گاز فریون
  2. یخ زدن کویل اواپراتور
  3. کندانسور آلوده
  4. خراب شدن فن کولر
  5. خراب شدن موتور کولر گازی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کولر گازی در اتاق خواب

۱. نشت گاز فریون

یکی از  دلایل خنک نکردن کولر گازی،نشت گاز است. یکی از مهم‌ترین موارد، برای عدم خنک سازی کولر گازی نشت گاز فریون می‌باشد. گاز فریون، یک ماده خنک کننده می‌باشد که در قسمت کمپرسور به شکل فشرده شده، میزان گرمای خود را از دست می‌دهد.

در این مرحله تغییر شکل گاز فشرده شده به به صورت مایع می‌باشد. در هر صورت، اگر کولر گازی با نشتی گاز رو به رو شده باشد؛ دیگر قادر به خنک کردن محیط نیست. گاهی اوقات، اشتباهی در تشخیص گاز موجود در کولر به وجود می‌آید و آن هم نبود گاز فریون در کولر می‌باشد. باید دقت لازم را در رابطه با گاز فریون و اندازه آن به دست آورد. اما در بیشتر موارد، نشتی برای  کولر گازی عمل خنک کنندگی را به درستی انجام نمی‌دهد. بنابراین همواره مشکل از کمبود گاز فریون نیست.

نکته

تا زمانی که متوجه نشده‌اید که علت خنک نکردن کولر گازی از نشتی گاز فریون یا کمبود آن در کولر می‌باشد؛ اقدام به شارژ کردن آن نکنید. گاهی اوقات، برخی از افراد با اطلاعات نادرستی که در این زمینه دارند. شارژ کردن مجدد گاز فریون، موجب ایجاد هزینه برای شارژ گاز فریون می‌شود.

برای از بین بردن این مشکل ابتدا باید از متخصص تعمیر کولر گازی استفاده کرد.

افراد متخصص در زمینه تعمیرات کولر گازی اصفهان ابتدا محلی را که دچار نشتی گاز فریون شده است را پیدا می‌کنند و بعد از آن اقدام به تعمیر می‌نمایند. البته در این مرحله، امکان هزینه بیشتر و زمان طولانی‌تر برای پیدا کردن محلی که نشتی در آن صورت گرفته، وجود دارد.

۲. کندانسور کثیف

کندانسور، یکی از   دلایل خنک نکردن کولر گازی می‌باشد. کویل‌هایی که در کندانسور کولر گازی وجود دارند؛ در محیط بیرون جای داده شده‌اند. بنابراین به دلیل قرار گرفتن در فضای بیرونی، امکان کثیف شدن کندانسور بسیار زیاد است. گاز کولر گازی، ابتدا از کمپرسور بیرون می‌آید و به بخش فن و بعد از آن به کندانسور می‌رود؛ در این مرحله گاز حرارت خود را از دست می‌دهد.

البته وظیفه کندانسور، انتقال دما به بیرون می‌باشد. با رو به رو شدن این قسمت از کولر گازی با آلودگی، امکان خارج سازی هوای گرم به بیرون از خانه امکان ندارد. با توجه به هوای گرم موجود در این قسمت به بخش کمپرسور فشار زیادی را وارد می‌سازد.

نکته

البته یکی از علت‌های آلودگی برای لوله‌های کندانسور، استفاده از آن‌ها در شهر‌های بزرگ می‌باشد. در اصل، آلودگی منجر به کاهش انتقال گرما می‌شود و انرژی زیادی برای کولر گازی به وجود می‌آید.

بنابراین آلودگی برای کندانسور، فرسایش زیاد و یکی از  دلایل خنک نکردن کولر گازی در طولانی مدت است. حتی شارژ کردن گاز فریون برای کولر گازی هیچ کمکی در جهت خنک کنندگی محیط نخواهد داشت؛ تا زمانی که آلودگی‌های موجود در لوله کندانسور از بین برود.

موتور فن در کولر گازی

۳. فن کولر گازی

فن، یکی از بخش‌هایی مهم در کولر گازی است؛ علت خنک نکردن کولر گازی چیست؟ مشکلات فن کولر گازی را باید جدی گرفت، با بروز خرابی در فن، مشکلات زیادی در کارکرد کولر گازی به وجود می‌آید.

در ساختار کولر گازی از دو فن استفاده شده است. اولین فن، هوای موجود در محیط را بر روی سیم‌های اواپراتور می‌گذراند. نوع دیگر فن، جریان هوا را از کندانسور به بیرون انتقال می‌دهد. در نوع دوم، گرمایی که به دست آمده از محیط به بیرون می‌رود.

فن یکی از  دلایل خنک نکردن کولر گازی، امکان به وجود آمدن مشکل برای کولر گازی بسیار زیاد است. ارزیابی و تعمیر نادرست برای خرابی فن، کارایی سیستم کولر گازی از بین می‌رود.

۴. خرابی موتور فن

علت خنک نکردن کولر گازی، خراب شدن موتور فن کولر می‌باشد. برای پیدا کردن این مشکل در کولر گازی، ابتدا می‌توان پروانه فن را با دست چرخاند.

در این هنگام، اگر پروانه فن حالت چرخشی به خود نگرفت؛ برای از میان بردن این مشکل باید فن را به شکل کامل تعویض کرد. اما در برخی از موارد، با آزمایش پروانه فن، چرخش آن به درستی انجام می‌شود.

در این مرحله، باید برق موتور فن را مورد بررسی قرار داد و از جریان برق موجود که برای موتور فن، اطمینان حاصل نمود. با این حال، ابتدا باید بررسی‌های لازم را در زمینه خرابی کولر گازی به دست آورد و بعد از آن نسبت به مشکلاتی که منجر به عدم خنک سازی کولر برای محیط می‌شود را حل نمود.

تعمیرات اساسی و مهم در رابطه با کولر گازی باید به دست افراد ماهر در این رابطه صورت بگیرد. تعمیر کولر گازی، یکی از فرایند‌های مهمی است که به دست متخصصان در این زمینه انجام می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *