دیگ آب گرم فولادی

با دیگ آب گرم فولادی انواع و کاربرد آن‌ها را در این مقاله آشنا می‌شوید پس با ما همراه باشید.

دیگ‌های فولادی

دیگ‌ها فولادی یکی دیگر از انواع دیگ‌ها می‌باشند که این دیگ‌ها نیز خود به سه دسته اساسی تقسیم می‌شوند:

  1. دیگ آب گرم فولادی
  2. دیگ‌های فولادی آب داغ
  3. دیگ‌های فولادی بخار

دیگ‌های فولادی آب گرم

این دیگ‌ها از ورق‌ها و لوله‌های فولادی آتشخوار مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته می‌شوند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که تعمیرات و بازدید آن‌ها به سادگی مسیر می‌باشد این دیگ‌ها در ظرفیت‌های مختلف معمولا از ۴۰۰ هزار الی ۳ میلیون کیلو کالری در ساعت درست می‌نمایند و حرارت خروجی آب در این دیگ‌ها حداکثر ۹۵ درجه سانتی‌گراد و فشار دیگ در موقع کار حدود ۵ اتمسفر می‌باشد.

تجهیزات این دیگ‌ها معمولا مشعل گازی یا گازوئیلی یا مازوت سوز – شیر اطمینان – شیر فلکه‌های رفت و برگشت به اکستات تنظیم درجه حرارت – شیر تخلیه و تابلوی برق می‌باشد و مصارف آن در مجتمع‌های مسکونی – اداری و تاسیسات صنعتی جهت تامین آب گرم حرارت مرکزی می‌باشد.

دیگ‌های فولادی آب گرم

دیگ‌‌های بخار

این دیگ‌ها برای تهیه بخار به کار می‌روند در داخل دیگ سیال آب و بخار توأمان قرار دارند و به وسیله آب نما مقدار آب و بخار دیگ نشان داده می‌شود. این دیگ‌ها نیز در دو نوع چدنی و فولادی ساخته می‌شوند.

در نوع چدنی معمولا فشار بخار نباید از یک حدی (در کاتولیک کارخانه فشار مجاز بخار دیگ مشخص شده است) تجاوز نماید ولی دیگ‌های بخار فولادی برای فشارهای خیلی بالا طراحی شده‌اند این دیگ‌ها از ورق و لوله‌های فولادی آتشخوار مطابق با استانداردهای بین المللی بر اساس پیشرفته‌ترین تکنیک‌های روز ساخته می‌شوند و برای فشار کارهای ۱۰ الی ۱۵ اتمسفر بالاترین راندمان ممکنه را دارا می‌باشند.

کیفیت بالای این دیگ‌ها مرهون طراحی بسیار استادانه آن‌ها با استفاده از بهترین نوع مواد و همچنین به کارگیری روش‌های علمی و استاندارد ساخت دیگ‌های بخار و تحت سخت‌ترین شرایط کاری آزمایش می‌شوند قابل توجه است که تمامی اجزاء این دیگ‌ها با مدرن‌ترین روش‌های جوشکاری به یکدیگر متصل شده تا بالاترین درجه ایمنی را دارا باشند.

شناسایی اصول نصب دیگ آب گرم فولادی

برای نصب دیگ آب گرم فولادی ابتدا با توجه به سطح قاعدۂ دیگ فولادی، فونداسیونی برای آن مطابق با آنچه که قبلا راجع به ساخت و تعیین محل فونداسیون در موتورخانه شوفاژ گفته شد عمل می‌نمایند بعد از آماده شدن فونداسیون دیگ را در روی آن قرار می‌دهند اگر دیگ بزرگ و سنگین باشد برای تکان دادن و تراز کردن و جابجایی آن از جرثقیل استفاده می‌کنند بعد از اینکه دیگ در روی  فونداسیون از هر نظر تراز و مرتب گردید شروع به لوله کشی و وصل آن به مدار تاسیسات حرارتی می‌نمایند.

شناسایی اصول نصب دیگ‌ها  فولادی آب گرم

شناسایی اصول لوله کشی دیگ‌ها  فولادی آبگرم

شوفاژ کار قطر و طول لوله اصلی کلکتور رفت و برگشت دیگ یا دیگ‌ها را از روی نقشه تاسیساتی ساختمان تعیین نموده و شروع به ساخت آن‌ها می‌نماید. (اگر قطر لوله‌های کلکتور در روی نقشه تعیین نشده باشد شوفاژکار از روی قطر لوله‌های انشعابات گرفته شده از روی کلکتور که سایز آن‌ها در روی نقشه مشخص شده می‌تواند مطابق با آنچه که در مبحث ساخت کلکتور گفته شده قطر لوله کلکتور را خودش تعیین نماید و با سه برابر نمودن قطر لوله‌های انشعابات حداقل طول لوله کلکتور به دست می‌آید. بعد از آماده شدن کلکتور آن‌ها را بر روی دیگ نصب می‌کنند و در موقع نصب از تراز استفاده می‌نماید که کلکتور به روی دیگ کاملا تراز بسته شود و به کمک خمیر و کنف اتصالات و شیر فلکه‌ها و فلنج های پمپ را آب بندی می‌نماید.

در موقع نصب کلکتور به نقاطی از آن اگر نیاز به جوشکاری باشد آن‌ها را ابتدا خال جوش زده و بعد از اتمام کار نصب کلکتور به روی دیگ شوفاژ نقاط خال جوش خورده را به صورت ثابت جوشکاری می‌کند و نیز اگر به روی کلکتور برگشت پمپ خطی سوار شده باشد به جهت جریان آب حک شده در روی پمپ باید توجه نمود که پمپ در جهت حرکت آب نصب شده باشد و نیز اگر در مدار پمپ زمینی قرار گرفته باشد باید حتما در موقع نصب به محل مکش و رانش آن باید توجه نمود که لوله‌ها به صورت صحیح به مکش و رانش پمپ بسته شوند و نیز لرزه گیر در مدار قرار داده شود تا تنش‌های حاصله از پمپ به لوله های ساختمان منتقل نشود.

به لطف فناوری و کیفیت بالای BOSCH، دیگ‌های بخار قابلیت اطمینان، ایمنی و صرفه جویی در انرژی بالا و همچنین مقاوم بودن، استفاده آسان و عمر مفید را فراهم می‌کنند. دیگ‌های فولادی دانشگاه F دمای پایین است یک محفظه احتراق سخاوتمندانه به اندازه و کاملا با هندسه شعله اقتباس شده است، در نتیجه ارائه احتراق مطلوب با آلایندگی کم دارد.

شناسایی اصول لوله کشی دیگ‌ها  فولادی آبگرم

به لطف ترکیب عایق حرارتی عالی و سطح تبادل بزرگ، دیگ‌های بخار به بازدهی تا ۹۳٪ می‌رسند. از آن‌ها می‌توان در تاسیسات صنعتی و تجاری و همچنین تاسیسات آبشار استفاده کرد. به لطف فناوری و کیفیت بالای BOSCH، دیگ‌های بخار قابلیت اطمینان، ایمنی و صرفه جویی در انرژی بالا و همچنین مقاوم بودن، استفاده آسان و عمر مفید بالا را دارند. دیگ‌های بخار فولادی Uni 3000 F دارای یک محفظه احتراق با ابعاد سخاوتمندانه کاملاً منطبق با هندسه شعله هستند. دیگ بخار بدون آتش دستگاهی برای انتقال گرما است که منبع گرمایی غیر مستقیم به شکل آب داغ یا مایع گرمایی، چه در حالت مایع و چه به صورت بخار، دارد. بنابراین احتراق بهینه را با انتشار آلاینده‌های کم ارائه می‌دهند.

فواید

  1.  حداکثر کارایی تا ۹۳٪.
  2.  انعطاف پذیری عالی به لطف عملکرد دیزل یا گاز.
  3.   عایق بندی مطلوب: ۸۰ میلی‌متر
  4.   امنیت بالا به دلیل کنترل الکترونیکی آن.
  5.   انتشار آلاینده کم به دلیل هندسه کامل محفظه احتراق متناسب با هندسه شعله.
  6.   حداکثر فشار عملیاتی: ۶ بار
  7.  دامنه قدرت گسترده‌ای از ۴۱۰ تا ۲.۴۹۳ کیلوبایت در ساعت.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *