چرا کولر گازی خراب می‌شود

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کولر گازی که مهم‌ترین تأثیر را در عملکرد دستگاه دارد فیلتر آن است. کار فیلتر کولر گازی، گرفتن گرد و خاک و ذرات موجود از هوا و در نهایت تصفیه آن است. تمیز کردن فیلتر کولر گازی باعث افزایش عملکرد دستگاه می‌شود که کار بسیار راحتی است.

روش تمیز کردن تمیز کردن فیلتر کولر گازی

۱. نخستین گام برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی، خاموش کردن دستگاه است. سپس به دستگاه دسترسی و تسلط کامل داشته باشید؛ در صورتی که فاصله زیادی از کولر گازی دارید می‌توانید از یک صندلی یا یک چهارپایه کمک بگیرید.

۲. در گام بعدی دریچه یا قاب بدنه بیرونی کولر گازی را باز کنید تا بتوانید به فیلتر دسترسی پیدا کنید. برای این منظور دست‌های خود را برای کنترل دریچه، سمت راست و چپ دستگاه همچنین ضامن‌ها و قفل‌های موجود در دو طرف دستگاه را باز کنید.

۳. به خاطر داشته باشید که چگونگی باز کردن دریچه در برندهای مختلف کولر گازی‌ها با هم تا حدودی متفاوت است، بنابراین خوب است که قبل از هر چیزی نخست دفترچه راهنما دستگاه را باز کنید و آن را به طور کامل مطالعه کنید. همچنین می‌توانید از اطلاعات کارشناسان شرکت‌های سرویس کولر گازی اصفهان استفاده کنید.

زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوای کولر گازی

۴. چنانچه گرد و غبار روی فیلتر کولر گازی مشاهده می‌کنید، فیلتر کثیف را به آرامی از محفظه جدا کنید بعد از شستشوی کامل هر دو فیلتر را از کولر گازی با دقت جدا کنید.

۵. با کمک گرفتن از یک برس نرم و آب، به آرامی بدنه فیلتر را با دقت بشویید برای شستشو می‌توانید از مواد شوینده معمولی هم استفاده کنید.

۶. برای قرار دادن فیلتر در محل موردنظر با دقت این کار را انجام دهید. دریچه جلویی را مجدداً ببندید سپس آن را کمی فشار دهید تا بدنه سر جای خودش قرار بگیرد. توجه داشته باشید که از ریست کردن کولر گازی بدون فیلتر خودداری کنید.

زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوای کولر گازی

زمانی که فیلتر اسپلیت و کولر گازی تمیز باشد دستگاه می‌تواند کارایی و عملکرد بهتری داشته باشد همچنین در میزان خنک کردن دستگاه نقش بسزایی دارد.، بنابراین یکی از راهکارهای بهبود مشکلات کولر گازی تمیز کردن فیلتر است. این موضوع باعث می‌شود که مصرف انرژی دستگاه نیز کاهش یابد؛ بنابراین خوب است که برای تمیز نمودن فیلتر دستگاه یک زمانی را مشخص کنید. تمیز کردن دستگاه کار آسانی است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. با تمیز نمودن به هنگام فیلتر کولر گازی می‌توانید بر روی سیستم تأثیر بگذارید و آلودگی‌ها و باکتری‌ها را توسط هوای خروجی به محیط زندگی وارد کنید حتی می‌توانید موجب یخ‌زدگی کولر گازی شوید.

استفاده نمودن از کولر گازی و مکانی که در آن به فعالیت می‌پردازید مشخص‌ کننده زمان تمیز کردن فیلتر است. در صورتی که استفاده شما از کولر گازی به طور متوسط در طول روز بیشتر از ۸ ساعت و آلودگی‌های محیطی بیشتر باشد باید هر ۳ دقیقه یک بار فیلتر کولر گازی را تمیز کنید در غیر این صورت بایستی هر دو ماه یک بار فیلتر هوای کولر گازی را تمیز کنید.

نحوه تمیز نمودن کویل در کولر گازی

استفاده از اسپری تمیزکننده فیلتر کولر

با تهیه کردن یک اسپری تمیزکننده فیلتر کولر می‌توانید به راحتی فیلتر دستگاه را تمیز کنید. این اسپری‌ها غیر سمی و ضدعفونی‌کننده هستند و به صورت کامل تمامی چربی‌ها و کثیفی‌ها، ذرات گردوغبار و هرگونه باکتری را از روی اسپلیت و قطعات کولرگازی از بین می‌برند.

تعویض فیلتر کولر گازی و اسپلیت

زمانی که فیلتر دستگاه دچار خوردگی، شکستگی، تغییر شکل شود نوبت تعویض آن است و باید یک فیلتر جدید جایگزین نمود. فرایند تعویض فیلتر کولر گازی همانند مراحل جایگذاری فیلتر دستگاه بعد از تمیز کردن آن می‌باشد. شیوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی ال جی، جنرال، سامسونگ، تراست، گری، جنرال و غیره همانند یکدیگر است. تفاوت‌های ناچیزی در باز نمودن پنل کولر گازی وجود دارد که برای این منظور می‌توانید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

نحوه تمیز نمودن کویل در کولر گازی

نقش اصلی کویل گرفتن هوای گرم داخل اتاق و جایگزین کردن هوای خنک به جای هوای گرم است. پس از اینکه فیلتر کولر گازی را باز کردید و باید کویل را تمیز کنید تا هرگونه آلودگی بر روی آن است کاملا پاک شود این کار باعث بالا رفتن کارایی دستگاه خواهد شد.

استفاده از یک اسپری پاک‌کننده با کیفیت و مقدار کمی مواد شیمیایی همراه با پارچه بدون پرز

بر روی کویل آب بریزید و اجازه دهید تا کاملا خیس بخورد.

مقداری مواد تمیزکننده بر روی کویل اسپری کنید و با دستمال روی آن بکشید تا تمامی چربی‌ها از روی آن برداشته شود این کار باعث می‌شود تا راه کویل باز شود، اجازه دهید تا کاملا خشک شود، سپس دریچه کولر را باز کنید.

کلام پایانی

تمامی مواد فوق نشان از افزایش عملکرد و کارایی دستگاه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *